Een actieve school

Natuurlijk vindt het leren niet alleen plaats in de groep van uw kind, maar ook binnen de school en daarbuiten. Wij zijn een actieve school en streven ernaar dat uw kind betekenisvol en met plezier leert.

Beweegwijs

Tijdens de pauzes doen wij aan Beweegwijs op het plein. Dit zijn allemaal leuke spelletjes die tijdens de (grote) pauzes op het schoolplein worden gespeeld. Deze spellen worden begeleid door juffen en meesters, maar ook door juniorcoaches. De leerlingen uit groep 5, 6, 7 en 8 doen dit met veel plezier en inzet!

Kunst en cultuur

Wij vinden ook de creatieve vorming van belang en geven dan ook tekenen, handvaardigheid, muziek en dans. Deze vakken brengen evenwicht en variatie in het leerprogramma. Wij maken gebruik van de projecten van het Utrechts Centrum voor de Kunsten (UCK) en verschillende musea, zoals het Museum Catharijneconvent en het Centraal Museum. Leerlingen gaan in ieder geval één keer per jaar naar een theatervoorstelling of ze bezoeken een museum voor beeldende kunst.

Muziek en drama

We maken voor het derde jaar gebruik van de moderne muziekmethode ‘Eigen-wijs Digitaal’. Deze muziekmethode voor het digibord heeft lessen voor alle groepen én een grote verzameling van de leukste kinderliedjes. ‘Eigen-wijs Digitaal’ bestaat uit:
‘Muziek-wijs’: 160 lessen voor alle groepen in een complete doorgaande leerlijn, gebaseerd op het SLO Leerplankader. De lessen zijn afkomstig van de methode ‘Moet je doen’, maar ze zijn volledig vernieuwd met video’s en nieuwe muziek.
‘Zing-wijs’: ruim 500 liedjes en karaokeversies uit ‘Eigen-wijs’, ‘Kleuter-wijs’ en ‘Moet je doen’ en een schat aan nieuwe Engelse liedjes voor de Engelse taalles.

Jongeren Cultuurhuis Kanaleneiland

In de groepen 7 en 8 krijgen de kinderen muziek- en dramalessen van externe docenten van het Jongeren Cultuurhuis Kanaleneiland. In groep 7 ligt de nadruk vooral op het samen muziek maken en jezelf presenteren door middel van drama. In groep 8 ligt het accent vooral op drama, als voorbereiding op de eindmusical in groep 8.

Samen Doen Na Schooltijd

De culturele organisatie Samen Doen Na Schooltijd (SDNS) biedt na schooltijd culturele activiteiten aan waaraan de leerlingen kunnen deelnemen. Deze activiteiten vallen onder de domeinen: Kunst en Cultuur; Sport, Lijf en Gezondheid; Natuur & Techniek; Communicatie en Nieuwe Media.

De leerlingen kunnen kiezen uit de workshops circus, muziek en creatieve techniek. De leerlingen beleven hier veel plezier aan en ontwikkelen zich zo op verschillende vlakken.