Voortgezet onderwijs

Voor de overgang van de leerlingen naar het voortgezet onderwijs is in Utrecht een gemeenschappelijke procedure afgesproken, de zogenoemde POVO-procedure (overgang primair onderwijs-voortgezet onderwijs). Hieraan neemt ook onze school deel.

Voor de ouders/verzorgers van de kinderen uit de groepen 6, 7 en 8 worden ouderavonden georganiseerd waarin voorlichting gegeven wordt over deze procedure. De leerlingen van groep 7 en hun ouders krijgen rond juni (einde schooljaar) een preadvies.

Met het preadvies van groep 7 krijgen de leerlingen van groep 8 met hun ouders te tijd om zich te oriƫnteren op voortgezet-onderwijsscholen. Dit kunnen zij van oktober t/m maart doen doormiddel vajn open dagen, informatieavonden en open lesmiddagen. In januari volgt het preadvies en het OKR (Onderwijskundig Rapport) door middel van het oudergesprek. Begin februari volgt de doorstroomtoets. Eind maart is het eindadvies bekend en voor de meivakantie is ieder kind aangemeld/geloot voor zijn middelbare school. Dit wordt gedaan na het gegeven eindadvies en na goed overleg met de ouders en leerlingen.