Nieuws

03-12-2019
Sinterklaasviering
Dinsdag 3 december was de Sint verdwaald op het station en heeft de politie hem gelukkig goed geholpen en hem naar de Lukasschool gebracht. Dank je wel wijkagenten Dennis en Isak! Hierna kon het feest echt beginnen: optredens in de aula, bezoekjes in de klassen, surprises, cadeautjes en vooral heel veel gezelligheid met elkaar ❤️

12-11-2019
Groep 5 naar Kasteel de Haar
We gingen met de bus naar Haarzuilens. Daar ligt kasteel De Haar. We liepen van de bus naar het kasteel. We moesten voor de deur even wachten maar na een tijdje ging die open. Er waren twee begeleiders, een man en een vrouw. We gingen naar de ridderzaal waar we een harnas van een ridder zagen. In de slaapkamer van de baron stond een heel mooi hemelbed. Ook gingen we naar de slaapkamer van de barones. Aan het eind van de rondleiding gingen we naar de keuken. Daar stond een supergroot fornuis met allemaal pannen er op. Toen we weer buiten waren gingen we nog in het park eikels en kastanjes zoeken. Daarna gingen we met de bus weer naar school Mayssam, Lina K. en Adam K., groep 5.

06-11-2019
Lukasschool STAAKT MEE!!
Op 6 november staakt het onderwijspersoneel uit het primair en voortgezet onderwijs voor structurele investeringen. Ook de Lukasschool staakt mee en is op woensdag 6-11-2019 gesloten.
15-10-2019
Groepen 3 naar het museum
Op 15 oktober jl. zijn de groepen 3 naar het Spoorwegmuseum geweest. We werden ontvangen in de oude koninklijke wachtruimte! Daar kregen we eerst wat informatie over treinen en natuurlijk het spoorwegmuseum zelf. Hierna zijn wij in groepjes aan de slag gegaan in het techlab. Daar konden wij verschillende proefjes doen die te maken hadden met treinen, maar ook met hele andere dingen! Toen het tijd was om te wisselen ging de ene groep 3 naar de treinen en de andere naar het techlab. In de zaal vol met treinen konden we gaan kijken naar hoeveel voetstappen lang een trein is, hoeveel wielen hij heeft enzovoort. We hebben deze ochtend afgesloten met een ritje in een achtbaan. Het was heel leuk, maar vooral ook spannend! Al bij al een leuke en leerzame ochtend in het spoorwegmuseum.

03-10-2019
Kinderboekenweek 2019
De Kinderboekenweek ging dit jaar over op reis gaan. In groep 4 hebben we het gehad over het land Spanje. In de klas hebben we een Spaanse proeverij gehouden. De kinderen mochten tortilla en Spaanse koude tomatensoep proeven. De kinderen vonden het heerlijk! Verder hebben we Spaanse woordjes geleerd…hola, comestas? We hebben mooie Spaanse waaiers gemaakt. Verder hebben we tijdens de Kinderboekenweek natuurlijk extra gelezen. Veel kinderen nemen in groep 4 een eigen boek mee van huis. Dit mogen ze dan zelf voorlezen. Dit gaat al heel goed!

01-10-2019
Open dag Hart van Noord
Op dinsdag 1 oktober is er een open dag in Hart van Noord. Het programma: - 08.30 - 09.30: 'Hartig' ontbijtje - 10.00 - 11.30: Hartig woordje met... (ontmoet de partners van Hart van Noord) - 14.30 - 15.55: Hartstikke talentvol (HVN bruist op het gebied van kunst, cultuur en sport) - 16.00 - 16.30: Hartstikke spannend (slotact van ...)
27-09-2019
Bol.com-dag op de Lukasschool
Op 27 september hadden wij op school een Bol.com-dag. Dit houdt in dat wij met de groepen 3 t/m 8 een programmeerdag hadden. Er waren veel medewerkers vanuit Bol.com die ons in de klassen kwamen begeleiden. De groepen 3 kregen uitleg over hoe een robot werkt, welke dingen belangrijk zijn om een robot aan het werk te kunnen zetten en zo nog veel meer. De kinderen mochten zelf een robotrups uitproberen. Zo konden ze de robot van de ene naar de andere plek laten bewegen. Hiervoor moesten zij natuurlijk wel de juiste richtingen aangeven. In de bovenbouw werd er gewerkt met het programmeren op computers en hoe je zelf een spel in elkaar kunt zetten. Het was een hele leuke, leerzame en gezellige dag. Bedankt Bol.com!

24-09-2019
Schoolkamp groepen 8
De twee groepen 8 gingen van dinsdag 24 september t/m donderdag 26 september op schoolkamp. Nursac uit groep 8a vertelt erover: In groepjes gingen we fietsen naar het kamp. Toen we er waren, moesten we onze koffers pakken en gingen we in het gezamenlijke lokaal eten. Daarna gingen we naar het bos waar we het Chaosspel gingen spelen. Daarna ging iedereen naar zijn kamer om uit te pakken en je bed op te maken. We mochten ook snoepen in onze kamers. We bleven twee uurtjes op onze kamers en daarna gingen we eten. Toen we daarmee klaar waren was het al een beetje donker en gingen we Vossenjacht spelen in groepjes van 5 of 6 kinderen. Maar omdat het al donker was en hard begon te regenen werd het te gevaarlijk. We moesten dus naar binnen waar we onze pyjama's aantrokken waarna meester Jan een verhaal vertelde. Het heette Bloedvinger. Het was eng en ook grappig. Om 11 uur moesten we gaan slapen. Om 7 uur de volgende ochtend werden we wakker gemaakt en om 8 uur gingen we ontbijten. Daarna gingen we naar het grasveld waar we Beweegwijs gingen doen. Bij het ontbijt hadden we ook ons lunchpakket klaargemaakt. Dat gingen we daar opeten. We gingen ook zingen voor meester Jan want hij was jarig. We kregen ook taart! Vervolgens gingen we een rap schrijven voor de bonte avond voor de ouders die zouden komen. Om half 10 gingen de ouders weer weg en gingen we feesten. Daarna moesten we naar onze slaapkamers. Toen we wakker werden moesten we onze koffers weer inpakken en om 11 uur gingen we met de fiets door de regen terug naar huis. Het was erg leuk!!

20-09-2019
Buitenspeelgoed
Op de Lukasschool spelen wij Beweegwijsspellen in de pauze. Dankzij het Jeugdeducatiefonds hebben wij nieuwe materialen voor de pauze kunnen aanschaffen. Wij willen het Jeugdeducatiefonds hier heel erg voor bedanken!!