Continurooster

Op de Lukasschool werken we met een continurooster. Dit biedt de kinderen rust en structuur. Tussen de middag wordt er gezellig geluncht in de klas en gaan de kinderen even naar buiten.

De lestijden zien er voor de groepen 1 t/m 8 als volgt uit:

Maandag8.30  -14.30 uur
Dinsdag8.30-14.30 uur
Woensdag8.30-12.30 uur
Donderdag    8.30-14.30 uur
Vrijdag8.30-  14.30 uur

De deuren van de school gaan elke ochtend om 8.20 uur open. Om 8.30 uur verwachten wij dat alle kinderen in het klaslokaal zijn en starten de lessen.

Beweegwijs

Tijdens de pauze in de ochtend eten de kinderen hun meegebrachte fruit of groente en drinken daarbij water. Tussen de middag eten de kinderen hun van huis meegebrachte lunch op school. Aansluitend aan het eten gaan de groepen 3 t/m 8 onder begeleiding van de pleinwacht naar buiten. De kinderen spelen dan de spellen die bij Beweegwijs horen. Door de overzichtelijke activiteiten en spellen van Beweegwijs wordt er ook in de pauze gezorgd voor rust en structuur.